Изграждане на фирмена култура при дистанционна работа
Как да работим заедно, като сме разделени физически
Всички предполагаме, че дистанционната работа ще остане и в обозримото бъдеще. Докато преминаваме от първоначалните опасения за VPN връзките и прехвърлянето на личните срещи във видео среда, се появява друг въпрос: Как да поддържаме сътрудничеството и фирмената си култура с дистанционно работещите служители, когато не всички сме във фирмения офис?
1. Не изоставяйте нито един от служителите си
Новите в дистанционната работа служители, особено ако са нови в компанията, може да се затруднят да изградят отношения с колеги, докато работят от вкъщи. И когато са изолирани, е по-вероятно да се чувстват сами и да загубят от поглед целта си на работа.
С известни усилия обаче вашата компания все още може да възпита чувство за принадлежност и цел. Заменете типичните скучни работни срещи с по-интересни и вълнуващи. В Геокон ние провеждаме 15-минутни ежедневни срещи, само за да разбере всеки от колегите как се справят другите, върху какво работят и дори какви филми или подкасти са гледали или чули през тази седмица.
2. Бъдете креативни заедно
Участието във виртуални срещи през целия ден може да стане досадно, което затруднява поддържането на висока ангажираност. Помислете за прилагане на wellness предизвикателство като „уоки-токи“, което насърчава срещи за съвместни разходки на открито, които могат да се правят физически заедно или виртуално (чрез конферентна връзка и слушалки). Виртуалните обяди са друга чудесна идея – пресъздайте трапезарията чрез видео чат и компенсирайте с работни или неработни разговори.
Можете и да инициирате улеснени от работата сесии, които могат да помогнат на вашата отдалечена работна сила да се свърже по креативен начин. Тази есен ние от Геокон ще започнем ежемесечен виртуален курс за готвене в цялата компания. Всеки клас ще започва в три следобед, като служител или шеф-готвач ще ни научи как да готвим конкретно ястие. Тази дейност изисква стандартна ежедневна работа (планиране и готвене за вечеря за семейството) и я превръща в забавна дейност, която целият екип може да прави заедно.
3. Кооперирайте се с ясна цел
Вашите служители няма да се сблъскват помежду си в офиса, така че поддържането на потока от идеи и информация трябва да бъде по-целенасочено и гъвкаво. В началото на кризата увеличихме честотата на нашите срещи на всички ръце до седмични, за да гарантираме, че нищо няма да се загуби „в комуникацията“.
Дневният ред на тези срещи също стана по-структуриран с течение на времето, с презентационен борд, основни теми и дори гост-лектори по даден въпрос. Тези срещи за споделяне на информация са от решаващо значение, за да поддържате вашите служители ангажирани и в течение на работата.
Също така е важно да излезете от ограничения балон на екипа с кръстосани функционални дейности между различни отдели. Този тип сътрудничество разширява кръгозора на вашите служители и може да генерира иновативни идеи.
Технологията също е мощен фактор за по-целенасочена работа в екип. Например използването на система за споделени документи, където всеки може да допринесе и да вижда редакциите на другия в реално време, може да помогне да се запази чувството за работа в екип, дори когато служителите не говорят директно. Платформи като Slack или Microsoft Teams могат да се използват в тандем, за да позволят разговори по конкретни теми, които всеки може да види и да участва. Важно е да използвате технологията в своя полза, за да улесните работата и живота на служителите.
4. Осигурете пълна поддръжка за вашите дистанционно работещи служители
Дистанционната работа изисква различен стил на управление и преминаване от културата „приковани към бюрото“ към фокусиране върху резултатите. Мениджърите не могат да се притесняват дали някой седи на бюрото си за непрекъснато осем часа. Вместо това отделете време, за да разберете какво трябва да свършите и да дадете на служителите автономия и гъвкавост в начина, по който управляват своите графици и натоварвания.
Индивидуалните регистрации, независимо дали става дума за телефонно обаждане, чат или видеообаждане, са подходящ момент за отговаряне на въпроси, адресиране на проблеми и съгласуване на това, което трябва да се направи.
И както се оказва, страхотни неща се случват, когато фирмите се доверяват на служителите да си свършат работата: неотдавнашно проучване установи 47% увеличение на производителността, тъй като служителите са у дома.
5. Справете се със стреса в тези трудни времена
С всички начини, по които компаниите и служителите се опитват да продължат да „работят както обикновено“, важно е да запомним, че служителите вероятно изпитват много по-високи нива на стрес, независимо дали са свързани със здравето, икономически притеснения или балансиране на работа с грижи за деца и домашно обучение. Поради това е важно мениджърите да бъдат нащрек за признаци на стрес в дистанционно работещите си служители.
Имайте предвид, че психичното спокойствие се изразява в широк спектър. Така че, дори ако служителите не усещат класическите симптоми на тревожност или депресия, те вероятно биха могли да получат известна подкрепа. Важна първа стъпка е да говорим свободно за нашите емоции, притеснения, страхове и борби. Фактът, че сме в пандемия, може дори да ни помогне; това не е личен проблем, а глобален. Всички усещаме ефектите и би трябвало да можем да говорим за това.
Една wellness програма може да помогне на служителите да развият навици, които подобряват тяхното емоционално здраве и умения за справяне. Компаниите могат дори да укрепят психичното здраве на служителите, като предоставят достъп до индивидуални обучителни услуги. Този проактивен подход помага на служителите да изградят устойчивост, така че с течение на времето те няма да изпитат толкова нисък морал и ако го имат, ще могат да се възстановят по-бързо.
Друг начин за смекчаване на стреса е като дадете шанс на дистанционно работещите да променят живота на някой друг. Груповото доброволчество може да подобри умственото и социалното благосъстояние, като същевременно придава усещане за общност и цел. Дори в тези социално изолирани времена има възможности за доброволчество за дистанционно работещи екипи: Служителите могат да помогнат на организации с нестопанска цел с промоционална маркетингова работа, могат да помогнат на хората с увредено зрение от телефона си или могат да осъществяват обаждания до пациентите в старчески дом като си говорят с тях приятелски по телефон или онлайн.
Изградете силна фирмена култура с правилните инструменти
Дистанционната работа подчерта значението на надеждната и интуитивна технология, която може да помогне на служителите да се свързват помежду си, да си сътрудничат по проекти и да свършат работата. Когато компаниите имат еднакво надеждна и интуитивна платформа за wellness програми, става много по-лесно да подкрепяте служителите, тъй като те се справят с многото предизвикателства и възможности, които ни съпътстват с дистанционната работа.
Чрез комбиниране на гъвкавост, съпричастност, ясна комуникация и правилната технология, вашите дистанционно работещи служители могат да почувстват подкрепата на своето офис „семейство“, независимо колко отдалечени са.
Нека поговорим
Ако искате да се присъедините към страхотен екип, отидете на страницата ни за кариера и кандидатствайте. Ще ви помогнем да развиете своите умения за развитие и инженерство, както и вашите меки умения.